V múdrosti je duch chápavý a svätý, jediný a mnohonásobný, jemný, bystrý, prenikavý, nepoškvrnený, jasný, nevinný, milujúci dobro, ostrý, nezadržateľný, dobročinný, ľudský, dobrotivý, pevný, istý, pokojný, všemohúci, vševidiaci, prenikajúci všetkých duchov, rozumných, čistých, najjemnejších (Mud 7, 22-24).
V múdrosti je duch chápavý – aj ten, kto ju prijíma, chápe súvislosti
V múdrosti je duch svätý – aj ten, kto ju prijíma, je na ceste svätosti, lebo miluje Boha, ktorý je svätý. A tak žiari svojim svetlom v temnotách
V múdrosti je duch jediný – aj ten, kto ju prijíma, je jedinečný, originálny a neopakovateľný a Boh mu hovorí: „Ty si môj milovaný syn, v tebe mám zaľúbenie.“
V múdrosti je duch mnohonásobný – aj ten, kto ju prijíma, mnohými prejavmi lásky dokazuje silu múdrosti
V múdrosti je duch jemný – aj ten, kto ju prijíma, je jemný a nežný, tak, ako je jemná a nežná sama múdrosť
V múdrosti je duch bystrý – aj ten, kto ju prijíma, je bystrý a vnímavý na podnety, dokáže čítať znamenia čias
V múdrosti je duch prenikavý – aj ten, kto ju prijíma, má prenikavý pohľad a myšlienky, takže dokáže vidieť viac a hlbšie
V múdrosti je duch nepoškvrnený – aj ten, kto ju prijíma, usiluje sa byť nepoškvrnený a čistý
V múdrosti je duch jasný – aj ten, kto ju prijíma, hovorí jasnou a zrozumiteľnou rečou
V múdrosti je duch nevinný – aj ten, kto ju prijíma, usiluje sa byť nevinný, a preto perie svoje poškvrnené rúcho v Baránkovej krvi
V múdrosti je duch milujúci dobro – aj ten, kto ju prijíma, miluje dobro, buduje mosty a rúca múry rozdelenia
V múdrosti je duch ostrý – aj ten, kto ju prijíma, buduje na Božom slove, ktoré je ostrejšie ako dvojsečný meč
V múdrosti je duch nezadržateľný – aj ten, kto ju prijíma, je nezadržateľný v láske
V múdrosti je duch dobročinný – aj ten, kto ju prijíma, je dobročinný a slúžiaci, zvlášť vylúčeným na okraj spoločnosti, teda slabým, deťom, starým a chorým
V múdrosti je duch ľudský – aj ten, kto ju prijíma, má milujúce ľudské srdce, ktoré nemá nič spoločné s tvrdosťou a arogantnosťou
V múdrosti je duch dobrotivý – aj ten, kto ju prijíma, usiluje sa byť dobrotivý ku každému
V múdrosti je duch pevný – aj ten, kto ju prijíma, usiluje sa byť pevný vo svojich názoroch a postojoch
V múdrosti je duch istý – aj ten, kto ju prijíma, usiluje sa byť istý, lebo dôveruje Bohu, ktorý je najväčšou istotou
V múdrosti je duch pokojný – aj ten, kto ju prijíma, je tvorcom pokoja
V múdrosti je duch všemohúci – aj ten, kto ju prijíma, v ťažkostiach a trápeniach si nezúfa, lebo dôveruje Všemohúcemu Bohu
V múdrosti je duch vševidiaci – aj ten, kto ju prijíma, nemá starosť o zajtrajšok, lebo dôveruje Bohu, ktorý je vševidiaci
V múdrosti je duch prenikajúci všetkých duchov, rozumných, čistých, najjemnejších – aj ten, kto ju prijíma, buduje má v sebe Božieho Ducha, ktorý preniká všetkých duchov, rozumných, čistých, najjemnejších.
Preto prosme Pána: Drahý Pane, udeľ nám Ducha múdrosti, udeľ nám svojho Ducha. Amen.
Jozef Žvanda
Foto: Internet